Patronat nad działem
objęła marka Activejet
tusze i tonery dla każdego
Zadzwoń i zapytaj o zamiennik
Infolinia:
801 08 1111
logo_ActiveJet_200.png

Przegląd kierunków studiów
wyszukiwarki kierunków:
licencjackie I stopnia »
inżynierskie I stopnia »
magisterskie jednolite »
magisterskie II stopnia »
doktoranckie III stopnia » podyplomowe »

Nauki fizyczne i o środowisku

W ramach dofinansowanego ze środków UE projektu T-FORCES naukowcy odkryli, że bioróżnorodne lasy nie zwiększają składowania dwutlenku węgla powyżej pewnego pułapu.
Niedawno paleoklimatolog, William Ruddiman, zasugerował, że ludzie mogą wywierać znaczny wpływ na klimat Ziemi już od tysięcy lat – poprzez emisje dwutlenku węgla i metanu ze spalania biomasy i deforestacji związanych z wczesnym rolnictwem. Partnerzy projektu EARLYHUMANIMPACT postanowili tę hipotezę zweryfikować.
W tym ostatnim wydaniu serii „Wyznaczanie trendów w nauce” w 2016 r. (kiedy będziecie to czytać, autor będzie już cieszyć się świętami w domowych pieleszach), przedstawiamy trzy związane ze świętami Bożego Narodzenia relacje, które w tym świątecznym okresie trafiły na czołówki doniesień w mediach.
Marmok-5, nowe urządzenie wykorzystujące turbiny pływowe do generowania do 30kW energii elektrycznej, zostało niedawno umieszczone na stanowisku BiMEP u północnych wybrzeży Hiszpanii. Urządzenie to wytwarza wystarczającą ilość energii na potrzeby średniej wielkości przedsiębiorstwa.
Odkryty fragment szkieletu dinozaura zatopiony w bursztynie przez ponad 99 milionów lat wraz ze skamieniałymi piórami został po raz pierwszy powiązany z nieptasim dinozaurem.
Astronomowie zgromadzili relacje astronomiczne obejmujące 3 000 lat, dzięki którym odkryli, że wraz z każdym mijającym stuleciem dzień na Ziemi wydłuża się o dwie milisekundy. Dzieje się tak dlatego, że ruch obrotowy planety stopniowo ulega spowolnieniu.
Finansowany ze środków UE zespół, pracujący pod kierunkiem szkockiej uczelni, wykorzystuje wirtualne larwy koralowców do przetestowania w jakim stopniu rezerwaty morskie są w stanie przeciwstawić się zmianie klimatu.
Naukowcy odkryli ścisłe powiązanie między warunkami oscylacji południowej El Niño na Pacyfiku a obserwowaną pogodą i epidemią dengi na Sri Lance.
Wyniki nowych badań opublikowane przez partnerów finansowanego przez UE projektu HURRICANE podkreślają, że północno-wschodnie wybrzeże USA może być w przyszłości coraz częściej celem coraz silniejszych huraganów z powodu przesuwających się zjawisk meteorologicznych.
Wyniki nowych badań pokazują, że lodowiec zachodnioantarktyczny – jedno z największych źródeł wody, które może przyczynić się do podniesienia się poziomu morza – zaczął topnieć i cofać się już w latach 40 XX w.

Przegląd uczelni