Patronat nad działem
objęła marka Activejet
tusze i tonery dla każdego
Zadzwoń i zapytaj o zamiennik
Infolinia:
801 08 1111
logo_ActiveJet_200.png

Przegląd kierunków studiów
wyszukiwarki kierunków:
licencjackie I stopnia »
inżynierskie I stopnia »
magisterskie jednolite »
magisterskie II stopnia »
doktoranckie III stopnia » podyplomowe »

Rolnictwo, leśnictwo i rybactwo, nauki weterynaryjne

W ramach wspieranego ze środków UE projektu PALEOPLANT przeprowadzono szereg analiz genetycznych nasion prehistorycznych, które zaowocowały odkryciem tysiącletniego jęczmienia na Wyspach Kanaryjskich i rzuciły nieco światła na rdzenną historię tych wysp.
Wraz z nadejściem stycznia, wielu z nas, aby dotrzymać postanowień noworocznych, przechodzi na dietę. Dbanie o zdrowie jest bowiem jedną z najczęściej deklarowanych zmian, którą chcemy wprowadzić w nowym roku. Podstawą zdrowej diety powinny być owoce i warzywa, ale czy wiesz, że sok może zastąpić jedną porcję warzyw i owoców w ciągu dnia, co więcej jest źródłem wielu substancji odżywczych, które pozytywnie wpływają na zdrowie? Dowiedz się, jakie zalety mają soki i jaką rolę pełnią w codziennej diecie!
W tym ostatnim wydaniu serii „Wyznaczanie trendów w nauce” w 2016 r. (kiedy będziecie to czytać, autor będzie już cieszyć się świętami w domowych pieleszach), przedstawiamy trzy związane ze świętami Bożego Narodzenia relacje, które w tym świątecznym okresie trafiły na czołówki doniesień w mediach.
Finansowany ze środków UE zespół, pracujący pod kierunkiem szkockiej uczelni, wykorzystuje wirtualne larwy koralowców do przetestowania w jakim stopniu rezerwaty morskie są w stanie przeciwstawić się zmianie klimatu.
100% soki i musy owocowo-warzywne to idealna alternatywa dla świeżych owoców i warzyw. Szczególnie w okresie zimowym pozwalają one dostarczyć organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. Zarówno Światowa Organizacja Zdrowia, Instytut Żywności i Żywienia oraz eksperci zalecają spożywanie soków i musów, które z powodzeniem mogą zastąpić jedną porcję warzyw i owoców dziennie. Jednak wokół tych produktów narosło wiele mitów, które sieją wątpliwość – w tym artykule postaramy się je rozwiać!
Nowe badania wspomagane z budżetu dofinansowanego ze środków UE projektu TRIFORC pokazały, że zmiana kodu genetycznego jednego aminokwasu w roślinie inicjuje proces wytwarzania nowego produktu naturalnego, który mógłby zostać wykorzystany na wiele sposobów, w tym do podnoszenia odporności.
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Odpowiednio zbilansowane, bogate w błonnik pomaga regulować apetyt w trakcie całego dnia, dzięki czemu nie grożą nam nagłe i nieprzyjemne ataki głodu. Dodatkowo pomoże nam ono osiągnąć pełnię naszych możliwości intelektualnych oraz sił fizycznych. Wszyscy wiemy, dlaczego regularne jedzenie śniadań jest tak ważne, jednak często brakuje nam pomyysłów na szybkie i pożywne posiłki. Z pomocą przychodzi dietetyk Zuzanna Antecka.
Niedawno opublikowane wyniki badań, korzystające po części ze wsparcia finansowanego ze środków UE projektu NEOMILK, przedstawiają szeroką gamę dowodów na prehistoryczną produkcję mleka na południu Europy.
W sezonie 2015/2016 od września do stycznia zanotowano łącznie 1 632 513[1] przypadków zachorowań na grypę. Prawie 80 proc. Polaków próbuje leczyć się na własną rękę[2]. Z reguły zapominamy, że najlepsza jest profilaktyka – duża dawka witaminy C, sen, zbilansowana dieta i trochę ruchu. Jak wzmocnić odporność zimą?
Amerykańska organizacja pozarządowa EWG co roku przygotowuje raport dotyczący - warzyw i owoców najbardziej zanieczyszczonych pestycydami - powstaje w ten sposób tzw. brudna dwunastka, czyli lista produktów, które w zasadzie powinniśmy kupować w sklepach z żywnością ekologiczną. Wiele owoców i warzyw z tej niechlubnej listy znajduje się na niej rokrocznie, a prym wiodą… jabłka.
Następne
Kanał RSS dla tej listy



Przegląd uczelni
w Polsce
Polskie uczelnie w obrazach
miniatura
miniatura
miniatura