Transport i mobilność

Nowo otwarte centrum ENRICH in Africa oferuje szeroki zakres usług, które wychodzą naprzeciw potrzebom afrykańskich i europejskich inkubatorów i akceleratorów innowacji.
W niedawno opublikowanym arkuszu informacyjnym przedstawiono proponowane rozwiązania wobec obecnego kryzysu energetycznego.
Holownik portu Antwerpia-Brugia został wyposażony w silniki dwupaliwowe, co oznacza oficjalne rozpoczęcie procesu przestawiania holownika na metanol.
Nowe badanie dowodzi, że hałas komunikacyjny w pobliżu szkół ma negatywny wpływ na rozwój pamięci roboczej i uwagi u uczniów szkół podstawowych.
Zespół finansowanego ze środków Unii Europejskiej projektu wykorzystuje algorytmy uczenia głębokiego połączone z technologiami chmury, przetwarzania brzegowego oraz przetwarzania na dalekiej krawędzi, aby usprawnić sposób śledzenia obiektów w fabrykach i magazynach.
Udane loty demonstracyjne pokazują, jak system wykrywania i unikania (ang. detect and avoid, DAA) na pokładzie bezzałogowego pojazdu powietrznego (ang. uncrewed aerial vehicle, UAV) sprawdza się w rzeczywistych scenariuszach kolizji.
Zbiornik do przechowywania ciekłego wodoru (LH2), opracowany w ramach projektu finansowanego ze środków UE, przeszedł kluczowe testy wibracji i szczelności, co jest ważnym krokiem na drodze do wykonania bezemisyjnego lotu komercyjnego.
Tegoroczną nagrodę Radar Innowacji przyznano jednemu zwycięzcy w kategorii ogólnej, jak również trzem zwycięzcom w kategoriach reprezentujących zrównoważone pod kątem środowiskowym innowacje, przełomowe technologie w zakresie zdrowia, a także ukryte talenty na wczesnych etapach rozwoju.
Architektury sieci komórkowych stają się bardziej wydajne i zrównoważone dzięki innowacyjnemu podejściu zastosowanemu w jednym z finansowanych ze środków UE projektów.
Pewien unijny projekt, którego nazwa pochodzi od nazwiska twórczyni współczesnego pielęgniarstwa, ma na celu opracowanie innowacyjnego zestawu narzędzi dla służb niosących pierwszą pomoc ofiarom zdarzeń nadzwyczajnych.
Nadszedł czas, by myśląc o mobilności miejskiej przestać ograniczać się do samochodów, pociągów i autobusów – jej przyszłość to transport powietrzny. Tak więc gdy znowu utkniesz w korku, spójrz w niebo.
Czy możliwe jest bezpieczne włączenie dronów do europejskiej przestrzeni powietrznej? Projekt wspierany przez Unię Europejską pokazał, że tak.
Co może być czynnikiem ograniczającym osiągi i wydajność najnowocześniejszych materiałów wykorzystywanych do produkcji akumulatorów pojazdów elektrycznych? Według wspieranych przez UE naukowców to nieregularny ruch jonów litu.
W ramach jednego z unijnych projektów badacze pracują nad godną zaufania sztuczną inteligencją, wykorzystując plan działania, w którym określono główne wyzwania badawcze, oraz podręcznik zawierający najważniejsze terminy naukowe i techniczne związane z SI.
Podejścia do lądowania na ruchliwych lotniskach mają stać się bardziej energooszczędne i mniej hałaśliwe dzięki zintegrowanemu systemowi, który pomoże pilotom w podejmowaniu lepszych decyzji dotyczących zarządzania konfiguracją samolotu.
Badacze odkryli brakującą siłę wyjaśniającą, w jaki sposób krople wody przemieszczają się po różnych powierzchniach. Okazuje się, że jest to kwestia elektrostatyki.
W Norwegii odbywają się obecnie loty testowe dronów, które mają dać lepszy obraz możliwości, jakie oferują systemy miejskiej mobilności powietrznej (MMP) w zakresie świadczenia usług ratownictwa medycznego.
Podczas testów przeprowadzonych na lotnisku w Pontoise symulowano manewry unikania w trzech różnych rzeczywistych scenariuszach, udowadniając, że możliwy jest bezpieczny lot statkami powietrznymi miejskiej mobilności lotniczej (ang. Urban Air Mobility, UAM).
Badacze wspierani przez Unię Europejską opracowują czujniki drukowane na drukarce 3D, aby usprawnić konserwację samolotów.
Badacze zajmujący się skutkami prawnymi i implikacjami politycznymi wprowadzenia autonomicznych statków do sektora żeglugi międzynarodowej natknęli się na problem, który nie jest związany z prawem czy bezpieczeństwem na morzu, lecz kwestią płci.
Następne
Kanał RSS dla tej listy
Polityka Prywatności