Trendy w nauce

Wyniki międzynarodowego badania wskazują, że przyczyną największej utraty różnorodności biologicznej w środowisku, spowodowanej przez jedną chorobę, jest grzyb, który atakuje płazy.
Najnowsze badanie ujawnia, że niedźwiedzie malajskie wykorzystują mimikę do porozumiewania się między sobą – tak jak ludzie.
Tematyce grafenu poświęciliśmy w serwisie CORDIS już wiele uwagi co jest dość zrozumiałe. Grafen jest nie tylko najcieńszym ale również najtrwalszym znanym materiałem. Przewiduje się że odegra on bardzo ważną rolę w technologii XXI wieku i z tego powodu UE już zainwestowała miliony euro w badania. W specjalnym felietonie który ukazał się w numerze 70 Magazynu Research*eu poświęciliśmy wiele uwagi projektowi GRAPHENESENS finansowanemu ze środków UE którego celem jest skomercjalizowanie grafenu. Na potrzeby cyklu „Dalsze losy...” ponownie skontaktowaliśmy się z dr Pufinji Obene dyrektorem operacyjnym firmy Precision Varionic International oraz koordynatorem projektu GRAPHENESENS.
Badacze wspierani przez UE opracowali nową technologię umożliwiającą budowę taniego, przenośnego spektrometru ramanowskiego. Stworzy ona przełomowe możliwości w zakresie analizy materiałów i kontroli jakości w różnych sektorach.
Analiza DNA dowodzi, że ponad 4 000 lat temu w Hiszpanii nastąpiła prawie całkowita wymiana męskiej części populacji.
NASA i Europejska Agencja Kosmiczna połączyły siły, aby odpowiedzieć na niezmiernie ważkie pytanie: ile wynosi masa Drogi Mlecznej?
Naukowcy opracowali i zrealizowali rozwiązanie pozwalające na wykonywanie wyjątkowo precyzyjnych pomiarów fal dźwiękowych i ultradźwiękowych.
Mały brązowy australijski gryzoń jest pierwszym ssakiem, który wyginął z powodu zmiany klimatu.
Nowe badanie ujawnia, że ocieplenie oceanów powoduje spadek populacji ryb.
Naukowcy opracowali układ sterowania robotem umożliwiający bezpieczną i elastyczną współpracę człowieka i robota.
NASA zapowiada misję kosmiczną, która być może pozwoli odpowiedzieć na najważniejsze pytania dotyczące wszechświata.
Przeprowadzone niedawno badanie dowodzi, że ryby potrafią rozpoznać i reagować na swoje lustrzane odbicie.
Firma zajmująca się cyberbezpieczeństwem opublikowała coroczną listę. Okazuje się, że ludzie nadal używają najgorszego hasła ubiegłego roku.
Chiński łazik dotarł do największego krateru Księżyca, położonego na półkuli, które nie eksplorował jeszcze żaden inny pojazd.
Odkrycie rzadkiego i drogiego niebieskiego pigmentu w skamieniałej płytce nazębnej kobiety sugeruje, że wykonywanie zawodów rzemieślniczych i znajomość pisma wśród kobiet nie były wcale tak rzadkie, jak wcześniej sądzono.
Badania dowodzą, że biorąc pod uwagę całkowity czas istnienia Saturna, słynne pierścienie otaczają go dopiero od niedawna.
Pewna unijna inicjatywa przyczyni się do dalszego ulepszenia infrastruktury badawczo-rozwojowej w Chorwacji oraz rozwoju złożonych systemów detektorów.
Badanie udowadnia, że użytkownicy usuwający konta w serwisie społecznościowym są bardziej szczęśliwi, lecz gorzej poinformowani.