Nauki społeczne

Zespół australijskich naukowców opublikował nowy artykuł, w którym argumentuje, że ludzie dobierają swoich partnerów życiowych na zasadzie pewnej formy kojarzenia selektywnego, co ma wyraźny wpływ na ewolucję genomu człowieka.
Nie jest tajemnicą, że Facebook to coś więcej niż tylko kanał mediów społecznościowych. Każdego roku spółka zarabia około 4 miliardów dolarów na reklamach. Dotychczas użytkownicy Facebooka nie wiedzieli jednak, jakie zyski generuje ich własna aktywność w serwisie.
Wiele współczesnych dzieł sztuki jest zagrożonych z powodu niezwykle szybko postępującego procesu niszczenia. W ramach NANORESTART – projektu poświęconego opracowywaniu nanomateriałów do ochrony i renowacji dziedzictwa kulturowego – wydrukowano w 3D rzeźbę, aby testować na niej nowe metody renowacji.
Sześć miesięcy po decyzji Zjednoczonego Królestwa o wyjściu z Unii Europejskiej naukowcy nadal próbują dowiedzieć się, jak i dlaczego kampania za wyjściem odniosła ostatecznie zwycięstwo. W ramach nowych badań, wspieranych przez finansowane ze środków UE projekty PHEME i SOBIGDATA, zanalizowano 3 miliony tweetów z 6-miesięcznego okresu, które pokazują, że zdecydowanie najważniejszym kwestią dla zwolenników wyjścia była imigracja.
Finansowani ze środków UE naukowcy zbudowali bazę danych zawierającą wcześniej niedostępne teksty arabskie, perskie i tureckie z okresu od XIII do XVI w.
Wyniki nowych badań prowadzonych w ramach finansowanego ze środków UE projektu FUTURE SKY SAFETY pokazały, że połowa pilotów uważa, iż zmęczenie nie jest poważnie traktowane przez linie lotnicze, co budzi obawy o bezpieczeństwo europejskiego sektora lotniczego.
Przychylenie się do woli młodej Brytyjki, by poddać jej ciało krioprezerwacji, aby mogła zostać przywrócona do życia w przyszłości, kiedy będzie już dostępny lek na raka stało się zarzewiem ożywionej debaty wewnątrz społeczności naukowej, jak i poza nią, zarówno nad wykonalnością mrożenia kriogenicznego, jak i kwestiami etycznymi związanymi z procedurą. Ponownie powróciło liczące sobie już całe wieki pytanie, które definiuje konflikt między współczesnymi dyscyplinami naukowymi a etyką: Nawet jeżeli moglibyśmy coś zrobić, czy powinniśmy?
Finansowani ze środków UE naukowcy odkryli, że zegar biologiczny psuje się, kiedy światło i temperatura nie są zsynchronizowane, co wpływa na poziom aktywności.
W każdy czwarty czwartek listopada w Stanach Zjednoczonych obchodzone jest najważniejsze święto Amerykanów, czyli Święto Dziękczynienia. Na stołach króluje pieczony indyk a wystawnym kolacjom towarzyszy rodzinna i spokojna atmosfera. Dzień później przychodzi czas na zakupowe szaleństwo – pod hasłem „Black Friday”. Amerykański trend wyprzedaży zawitał również do Polski.
W niedawno opublikowanym raporcie, który uzyskał wsparcie finansowanego ze środków UE projektu ANTICORRP, Transparency International zwraca uwagę, że obywatele Europy i Azji Środkowej postrzegają korupcję jako jeden z największych problemów, z jakim borykają się ich kraje.

Szkoły policealne