Ochrona i bezpieczeństwo

Amerykańscy naukowcy odkryli, jak molekuły dwuetyloamidu kwasu lizergowego (LSD) łączą się z receptorami serotoninowymi w mózgu i dlaczego ich działanie jest tak silne.
Wyniki nowych badań prowadzonych w ramach finansowanego ze środków UE projektu FUTURE SKY SAFETY pokazały, że połowa pilotów uważa, iż zmęczenie nie jest poważnie traktowane przez linie lotnicze, co budzi obawy o bezpieczeństwo europejskiego sektora lotniczego.
Wyniki nowych badań opublikowane przez partnerów finansowanego przez UE projektu HURRICANE podkreślają, że północno-wschodnie wybrzeże USA może być w przyszłości coraz częściej celem coraz silniejszych huraganów z powodu przesuwających się zjawisk meteorologicznych.
Unijni naukowcy opracowali narzędzie do oceny oddziaływania klęsk żywiołowych na infrastrukturę transportową z myślą o bezpieczeństwie ludzi i oszczędnościach.
W następstwie trzęsienia ziemi, które 24 sierpnia 2016 r. dotknęło włoskie miasto Amatrice i okalający je region, włoskie władze poprosiły o pomoc partnerów finansowanego ze środków UE projektu TRADR. Partnerzy podjęli wyzwanie i niezwłocznie umieścili dwa bezzałogowe pojazdy lądowe (UGV) i trzy bezzałogowe statki powietrzne (UAV) w zniszczonym regionie.
Partnerzy finansowanego ze środków UE projektu XP-DITE testują pierwszy na świecie system bezpieczeństwa, który może skrócić o połowę czas poświęcany w portach lotniczych na kontrolę bezpieczeństwa, łącząc unijne i amerykańskie punkty kontroli w jedną odprawę.
W odpowiedzi na ewoluujące zagrożenia cyberbezpieczeństwa partnerzy finansowanych z funduszy unijnych projektów SHARCS i PQCRYPTO tworzą paradygmaty bezpieczeństwa, architektury i oprogramowanie, które będą w stanie zapewnić naszym systemom ICT bezpieczeństwo i wiarygodność.
Naukowcy z finansowanego ze środków UE projektu VUELCO ustalili, że gromadzenie się magmy 6 kilometrów pod kalderą Ilopango w Salwadorze oznacza, że stolicy kraju – San Salvador – mogą zagrażać przyszłe erupcje wulkanu.
Tragiczne wydarzenia, jak niedawny atak bombowy na lotnisku w Brukseli, uwidoczniły konieczność zastosowania bardziej rygorystycznych środków bezpieczeństwa i lepszych technologii. To jedno z zastosowań, które ma na uwadze zespół MIRPHAB, prezentując czujnik chemiczny wykrywający środki farmaceutyczne i materiały wybuchowe z odległości 30 m.
Unijni naukowcy opracowali narzędzia i wytyczne, aby wspomóc ochronę europejskich łańcuchów przypraw i ziół przed zamierzonym, przypadkowym i naturalnym zanieczyszczeniem biologicznym i chemicznym.

Szkoły policealne