Ochrona i bezpieczeństwo (archiwalne artykuły)

Ocena wpływu badań nad bezpieczeństwem z różnych punktów widzenia pozwoli dopilnować, aby branża ochrony dostarczała produkty i usługi odpowiadające faktycznym potrzebom społeczeństwa.
Ekstremalne zjawiska pogodowe stają się coraz częstsze, dlatego potrzebne jest skuteczniejsze zarządzanie sieciami transportowymi i przepływem pojazdów. Zrozumienie zjawisk oraz tego, w jaki sposób poszczególne środki transportu mogą przystosować się do tych zjawisk, jest niezwykle ważne dla decydentów, operatorów i użytkowników sieci.
Badacze testowali zaawansowany system wczesnego ostrzegania przed wybuchem epidemii na wiejskich obszarach Chin. Wczesne wykrycie jest kluczowe w ograniczaniu rozprzestrzeniania i skutków takich epidemii.
W ramach wcześniejszych unijnych projektów zidentyfikowano usługi obserwacji Ziemi (EO) wspierające operacje wywiadowcze, wczesne ostrzeganie i zarządzanie kryzysowe pozwalające na zapewnienie bezpieczeństwa obywatelom. Uczestnicy unijnej inicjatywy opracowują i udoskonalają te usługi, tak aby stały się one w pełni sprawne.
W ramach badania UE opracowano procedury oceny stosowanych w pojazdach systemów bezpieczeństwa wykrywających pieszych. W ramach projektu zintegrowano istniejące protokoły z innowacyjnymi środkami oraz dostarczono dane niezbędne do utworzenia algorytmów podejmowania decyzji oraz oceny uszkodzeń.
W ramach europejskiego projektu trwają prace nad stworzeniem platformy służącej do oceny zagrożeń i nieprawidłowości w zarządzaniu ruchem lotniczym oraz do zarządzania siecią połączeń w Europie. W tym celu zostaną opracowane prototypy, które następnie poddane będą weryfikacji w środowisku zarządzania ruchem lotniczym.
Techniki badania miejsca popełnienia przestępstwa dla różnych scenariuszy identyfikacji metodami medycyny sądowej wymagają optymalizacji i uspójnienia, aby umożliwić powszechne ich stosowanie przez jednostki laboratoryjne policji w Europie. W ramach jednej z inicjatyw UE wprowadzono zestaw nowatorskich metod, procedur i narzędzi badania miejsca przestępstwa, który pozwoli uzyskać dokładne i wiarygodne wyniki w dowolnym miejscu w Europie.
Grupa badaczy europejskich opracowuje system do zarządzania ewakuacjami miejsc publicznych w sytuacjach kryzysowych. Stworzono już sieć czujników i algorytmy zachowania tłumu, a dalsze prace rozwojowe i testy pozwolą uzyskać narzędzia do podejmowania decyzji przekazujące najlepsze drogi wyjścia.
Zespół badaczy europejskich zajął się analizą praw obywatelskich w kontekście monitoringu, koncentrując się na kwestiach odpowiedzialności i prywatności. Rozpoczęto badania nad odpowiednią platformą i narzędziem do zarządzania, przygotowując się do planowanych demonstracji.
Techniki badania miejsca popełnienia przestępstwa dla różnych scenariuszy identyfikacji metodami medycyny sądowej wymagają optymalizacji i uspójnienia, aby umożliwić powszechne ich stosowanie przez jednostki laboratoryjne policji w Europie. W ramach jednej z inicjatyw UE wprowadzono zestaw nowatorskich metod, procedur i narzędzi badania miejsca przestępstwa, który pozwoli uzyskać dokładne i wiarygodne wyniki w dowolnym miejscu w Europie.
Naukowcy z UE opracowują system informacyjny umożliwiający uczestnictwo zwykłych obywateli w działaniach ratowniczych. Dotychczas zespół zidentyfikował użytkowników systemu i opracował wymagania, co pozwoli na zaprojektowanie i przetestowanie prototypowych narzędzi crowdsourcingowych.
Europa dąży do całkowitego wyeliminowania śmiertelnych wypadków drogowych, a badania nad bezpieczeństwem na drogach mają kluczowe znaczenie dla osiągnięcia tego ambitnego celu. W ramach jednej z inicjatyw UE stworzono plan rozwoju wyznaczający jasne priorytety badań bezpieczeństwa drogowego oraz usprawniono wymianę informacji między zaangażowanymi stronami.
Nowe bardzo elastyczne metody i procesy produkcyjne umożliwiające dostosowanie obuwia ochronnego, odzieży roboczej i odzieży sportowej dla osób w podeszłym wieku, osób z cukrzycą, osób z nadwagą i osób o ograniczonej sprawności. Opracowanie nowych zintegrowanych czujników i systemów oprogramowania umożliwiających interaktywne monitorowanie parametrów stanu zdrowia podczas pracy i wysiłku fizycznego
Naukowcy z UE opracowują interfejs dla różnych technologii komunikacyjnych stosowanych przez liczne europejskie służby reagowania kryzysowego. Proponowany system jest interoperacyjny, a zespół przygotował dotychczas jego prototypową architekturę.
Przemysł lotniczy aktywnie poszukuje metod umożliwiających zmniejszenie kosztów eksploatacji przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa i zrównoważonego wykorzystania zasobów. Nowa technologia bezdotykowego monitorowania stanu konstrukcji oparta na wbudowanych wrażliwych na naprężenia przewodach magnetycznych rozwiązuje wszystkie dotychczasowe problemy, a jednocześnie umożliwia zmniejszenie kosztów.
Modele matematyczne, przewidujące stabilność konstrukcyjną budynków podczas trzęsień ziemi, mają kluczowe znaczenie dla lepszego projektowania obiektów i łagodzenia skutków wstrząsów sejsmicznych. Nowe metody umożliwiające dokładną ocenę niepewności w tych modelach będą stanowić ważną pomoc dla inżynierów i prawodawców.
Powstają nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, które mają zminimalizować lub wyeliminować zagrożenia, na jakie narażone są systemy zgłaszania statków.
Klęski żywiołowe i pandemie wymagają czynnej współpracy społeczności lokalnych i przedsiębiorstw z ekipami ratowniczymi. Jedna z inicjatyw UE stworzyła narzędzie internetowe do wymiany wiedzy i najlepszych praktyk z zakresu komunikacji kryzysowej oraz zwiększania gotowości i skuteczności reagowania obywateli.
Systemy monitoringu odgrywają ważną rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa, pomagając w przeciwdziałaniu przestępczości i terroryzmowi. Jeden z niedawnych projektów finansowanych przez UE poświęcony był kwestiom utrzymania prywatności w takich systemach.
Zwrot z inwestycji w technologie kontroli i konserwacji w sektorze lotniczym należy do najwyższych w całej gospodarce. Nowe technologie kontroli i samonaprawy będą miały duże znaczenie dla konkurencyjności i bezpieczeństwa.
Badacze z UE pracują nad rozwojem systemów do wykrywania warunków atmosferycznych, które powodują oblodzenie samolotu. Działania obejmują dobór odpowiednich sond, przyrządów i systemów wykrywania, a także ich montaż na statkach powietrznych w celu przeprowadzania lotów testowych.
Naukowcy z UE chcą pomóc we włączeniu całościowego zarządzania bezpieczeństwem (TSM) do ogólnych operacji biznesowych. Dotychczas przygotowano nowe narzędzia komputerowe do zarządzania, mające na celu przyspieszenie tej integracji.
Dzięki połączeniu obrazu wideo dostarczanego przez kamery z danymi pochodzącymi z różnego rodzaju czujników, nowy system powinien umożliwić poprawę bezpieczeństwa ważnych obiektów. W ramach inicjatywy UE opracowano nowoczesną technologię, która pomoże w zapobieganiu aktom wandalizmu i zagrożeniom terrorystycznym, a także umożliwi ograniczenie kosztów i pomoże chronić życie ludzkie.
Naukowcy z różnych krajów świata zebrali wspólnie informacje na temat globalnego zarządzania szkodliwymi chemikaliami i dodatkami oraz opracowali strategie w tym zakresie.
Zespół naukowców z UE stworzył listę wymogów dla nowych technologii zdolnych do ochrony budynków przed zagrożeniami terrorystycznymi. Wyniki uzyskane w scenariuszach symulowanych zagrożeń pozwoliły na opracowanie nowych produktów antyterrorystycznych.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy


Polityka Prywatności