Nauki biologiczne

tag
Relokacja żubrów na teren Nadleśnictwa Janów Lubelski i utworzenie tam stada wolnego to jedno z zadań zaplanowanych w ramach projektu „Kompleksowa ochrona żubra w Polsce”, realizowanego przez SGGW we współpracy z Białowieskim Parkiem Narodowym oraz 25 jednostkami Lasów Państwowych.
Międzynarodowy zespół badawczy, do którego należą naukowcy ze Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, dokonał odkrycia, o którym usłyszał świat. Stało się to za sprawą publikacji wyników w prestiżowym dla biologów czasopiśmie „Cell”. Naukowcy odnaleźli i przebadali tajemnicze białko, które okazało się być niezwykle ważne dla większości organizmów żywych.
Dr Daria Sikorska z Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska wraz z zespołem badaczy m.in z Samodzielnego Zakładu Entomologii Stosowanej WOBIAK oraz WBIŚ i współpracowników z Wielkiej Brytanii prowadzi badania nad wylęgiem komarów w nadwiślańskich łęgach w Warszawie. Próbują dowiedzieć się, co tak naprawdę nas gryzie – a raczej kłuje.
Koty to jedne z najbardziej popularnych zwierząt towarzyszących człowiekowi. W Polsce żyje ich około 6 mln. Nasi pupile mają jednak także swoją mroczną stronę. To wyjątkowo sprytne drapieżniki, które bezwzględnie mordują małe ssaki i ptaki, a podstawą ich diety jest mięso. Wielu właścicieli kotów chciałoby zmienić ich naturę – na rynku dostępne są już nawet specjalne bezmięsne karmy. Czy to jednak możliwe i bezpieczne, by mięsożerne drapieżniki przestawiać na wegetarianizm?