Media społecznościowe stały się integralną częścią strategii marketingowych, ale aktualne narzędzia monitorowania i analizy okazują się nieskuteczne w pomiarach wpływu kampanii i zwrotu z inwestycji. W ramach inicjatywy UE tworzona jest technologia zwiększająca wydajność kampanii w mediach społecznościowych.
W sieciach społecznościowych tworzy się dziennie setki milionów postów.
Coraz trudniej mierzyć jest ogromną aktywność internetową, co prowadzi
do tworzenia niewłaściwie zdefiniowanych strategii oraz nieskutecznych
kampanii marketingowych. Konieczne są nowe rozwiązania monitorujące
pozwalające na porządkowanie informacji z wielu sieci społecznościowych.
Aby rozwiązać takie pilne problemy związane z marketingiem w mediach społecznościowych, został zainicjowany finansowany ze środków UE projekt "Online analysis tool for the optimization of social media campaigns" (
OPTIMIZR). Projekt ten ma na celu lepsze poznanie struktur sieci społecznościowych oraz ich wpływu na rozpowszechnianie się informacji.
Partnerzy projektu aktualnie opracowują nowe narzędzie oraz system optymalizacji kampanii, aby poprawić wydajność i zwiększyć oddziaływanie kampanii marketingowych na klientów w mediach społecznościowych w zakresie produktów, usług i marek.
W pierwszym okresie sprawozdawczym określono specyfikacje systemu oraz architekturę, a następnie zdefiniowano wymagania dla użytkownika końcowego.
Technologia umożliwia analizę transmisji informacji opartych o treść oraz strukturę popularnych serwisów społecznościowych. Dzięki temu możliwe jest zdefiniowanie podmiotów wywierających wpływ w danym obszarze, określenie najbardziej optymalnych społeczności internetowych dla ukierunkowanej kampanii oraz przewidywanie potencjalnego wpływu na sieci społecznościowe.
Umożliwi to opracowanie testów porównawczych mających na celu zmierzenie efektywności internetowych kampanii marketingowych oraz monitorowanie jej wydajności.
Technologia opracowywana w projekcie OPTIMIZR ostatecznie zrewolucjonizuje analizy sieci społecznościowych, umożliwiając branży marketingowej wykonywanie skutecznych działań marketingu internetowego i rozsądne wydatki na reklamę w Internecie.