Ochrona i bezpieczeństwo (archiwalne artykuły)

Środki unijne pomogły w opracowaniu wszechstronnego i precyzyjnego narzędzia alarmowego do optymalnej komunikacji w sytuacjach kryzysowych, a także stworzeniu narzędzi do symulacji wpływu alarmów na ludność, do których są skierowane. W projekcie uwzględniono zarówno kontekst sytuacyjny, jak i cechy społeczno-kulturowe docelowej ludności.
Grupa badaczy z UE pomaga w zabezpieczeniu systemów sterowania infrastrukturą krytyczną przed przyszłymi cyberatakami. Tworzone systemy zintegrowane będą wykorzystywać nowe metodologie i architektury oprogramowania do sprawniejszego wykrywania zagrożeń i reagowania na nie.
W ramach badania finansowanego przez UE oceniono bezpieczeństwo europejskich podziemnych atrakcji turystycznych. Rozwiązaniem jest system monitorowania bezpieczeństwa składający się z czujników i węzłów przekaźników, który dostarcza zwiedzającym aktualne informacje dotyczące bezpieczeństwa.
Uprzemysłowiony świat polega na bezpiecznych transmisjach danych zapewniających prawidłowe działanie krytycznej infrastruktury. Nowa technologia oceny i łagodzenia rosnącego zagrożenia intencjonalnych wysokoenergetycznych zakłóceń sygnałów wydatnie się do tego przyczyni.
Znormalizowany sprzęt kolejowy w Europie ułatwia przeprowadzanie ataków na sieć. W europejskim badaniu oceniono prawdopodobne rodzaje ataków elektromagnetycznych, a także określono rozwiązania ochronne związane z niezawodną architekturą komunikacji i systemem zarządzania.
Zastosowanie transportu powietrznego w sytuacjach kryzysowych wynikających z klęsk żywiołowych lub działania człowieka bardzo przyspiesza niesienie pomocy. Jedna z inicjatyw unijnych zajęła się zapotrzebowaniem służb ratunkowych na systemy transportu powietrznego do prowadzenia lokalnych działań ratunkowych w sytuacjach kryzysowych.
Dzięki projektowi finansowanemu ze środków UE dane z teledetekcji satelitarnej można wykorzystać do zapobiegania pożarom lasów w regionie Morza Śródziemnego.
"Możesz to zmienić" to tytuł kampanii społecznej, której celem jest zachęcenie mieszkańców dużych miast do reagowania w sytuacji, gdy są oni świadkami napadu lub gwałtu. Brutalne napaści zdarzają się nie tylko w ciemnych zaułkach, bramach i dzielnicach o nie najlepszej reputacji. Coraz częściej dochodzi do nich w centrach miast, w miejscach dobrze oświetlonych i w obecności przechodniów.
Europejskie dziedzictwo kulturowe stanowi ważny element tożsamości kontynentu, a w jego ochronie pomagają techniki monitorowania. Nowa przenośna technologia do zautomatyzowanego badania spektrograficznego i powierzchniowego wnosi wkład w rozwój tych metod.
Tylko jedna czwarta autobusów i autokarów sprzedawanych i użytkowanych w UE wyposażona jest w systemy ochrony przeciwpożarowej. W ramach unijnej inicjatywy powstaje inteligentna technologia detekcyjna, która umożliwi poprawę bezpieczeństwa pasażerów.
Różnorodne nowe czujniki mogą pomóc zwiększyć bezpieczeństwo miejsc publicznych i ważnych obiektów infrastruktury. Jedna z inicjatyw UE stworzyła nowatorskie technologie wspomagające służby ratownicze w pozyskiwaniu niezbędnych informacji.
Unijny projekt przyczynia się do ograniczenia zagrożenia związanego z chałupniczymi ładunkami wybuchowymi. Wśród opracowanych narzędzi znajdują się cztery nowe rozwiązania neutralizacyjne oraz kilka rozwiązań łagodzących skutki eksplozji.
Systemy komunikacji terenowej używane przez służby ratownicze mają kluczowe znaczenie dla utrzymywania i przywracania bezpieczeństwa w sytuacjach kryzysowych lub po ich opanowaniu. Jedna z inicjatyw UE zajęła się umieszczeniem najnowszych technologii radiowych w systemach komunikacyjnych używanych w sytuacjach kryzysowych.
Systemy komunikacji terenowej używane przez służby ratownicze mają kluczowe znaczenie dla utrzymywania i przywracania bezpieczeństwa w sytuacjach kryzysowych lub po ich opanowaniu. Jedna z inicjatyw UE zajęła się umieszczeniem najnowszych technologii radiowych w systemach komunikacyjnych używanych w sytuacjach kryzysowych.
Zespół naukowców z UE pracuje nad systemami umożliwiającymi obywatelom wysyłanie i odbieranie informacji wspomagających reagowanie w sytuacjach kryzysowych. Przedstawiony z powodzeniem pomysł wykorzystuje mobilne urządzenia w kontekstach obejmujących misje poszukiwawcze i ratunkowe oraz pomoc medyczną.
Klęski żywiołowe i związane z nimi zagrożenia są najczęściej zwalczane indywidualnie, bez uwzględniania oddziaływań między nimi (np. efektów kaskadowych). W ramach unijnej inicjatywy zaprojektowano innowacyjne rozwiązania, które mają umożliwić radzenie sobie z występującymi jednocześnie kilkoma zagrożeniami oraz prowadzenie oceny ryzyka.
Realizowane badania naturalistycznego prowadzenia pojazdów mają na celu lepsze poznanie zachowań na drodze, aby zwiększyć bezpieczeństwo ruchu drogowego, a zmniejszyć jego wpływ ma środowisko.
Osuwiska mogą powodować ogromne straty w ludziach i szkody materialne. W ramach unijnego projektu młodzi naukowcy i inżynierowie są szkoleni, ale lepiej zrozumieć te zagrożenia.
W większości współczesnych helikopterów wirnik ogonowy jest napędzany mechanicznie przez główną turbinę za pośrednictwem mechanicznego wału napędowego i przekładni. Innowacyjny elektryczny wirnik ogonowy powinien przynieść istotne korzyści ekologiczne oraz zwiększyć kontrolę i bezpieczeństwo.
Podczas poważnych katastrof lokalne zespoły ratunkowe zwykle potrzebują pomocy jednostek z całego świata. Jedna z inicjatyw UE zajęła się projektowaniem rozwiązań uwzględniających specyficzne potrzeby współpracy międzynarodowej w sytuacjach kryzysowych.
Zespół badaczy z UE zajął się kwestiami wpływającymi na bezpieczeństwo układów paliwowych w samolotach. Prace dotyczą oblodzenia zbiorników z paliwem związanego z obecnością wody oraz zagrożeń zapłonem w przypadku wyładowań atmosferycznych lub awarii elektryki pokładowej, a ich przeprowadzenie powinno przynieść nowe standardy.
Podczas poważnych katastrof lokalne zespoły ratunkowe zwykle potrzebują pomocy jednostek z całego świata. Jedna z inicjatyw UE zajęła się projektowaniem rozwiązań uwzględniających specyficzne potrzeby współpracy międzynarodowej w sytuacjach kryzysowych.
Pomimo korzyści w zakresie bezpieczeństwa, jakie przynosi technologia automatyzacji, w sytuacji, gdy trudna sytuacja zmusza pilotów do szybkiego przejścia z lotu automatycznego na ręczne sterowanie samolotu, pojawiają się problemy. Inicjatywa podjęta przez UE zajmuje się problemem reakcji załogi samolotu na nieoczekiwane zdarzenia w celu podniesienia bezpieczeństwa lotniczego.
Jeden z projektów unijnych zajął się doskonaleniem systemów monitorowania sejsmicznego i wczesnego wykrywania, aby umożliwiać społecznościom przygotowywanie się na katastrofy.
Konsekwencje ataków terrorystycznych na ludzi, budynki i inną infrastrukturę mogą być drastyczne. Dzięki inicjatywie UE powstały nowoczesne narzędzia pozwalające złagodzić skutki ataków terrorystycznych.
Poprzednie
Następne
Kanał RSS dla tej listy


Polityka Prywatności