Modele matematyczne, przewidujące stabilność konstrukcyjną budynków podczas trzęsień ziemi, mają kluczowe znaczenie dla lepszego projektowania obiektów i łagodzenia skutków wstrząsów sejsmicznych. Nowe metody umożliwiające dokładną ocenę niepewności w tych modelach będą stanowić ważną pomoc dla inżynierów i prawodawców.
Powstają nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, które mają zminimalizować lub wyeliminować zagrożenia, na jakie narażone są systemy zgłaszania statków.
Klęski żywiołowe i pandemie wymagają czynnej współpracy społeczności lokalnych i przedsiębiorstw z ekipami ratowniczymi. Jedna z inicjatyw UE stworzyła narzędzie internetowe do wymiany wiedzy i najlepszych praktyk z zakresu komunikacji kryzysowej oraz zwiększania gotowości i skuteczności reagowania obywateli.
Systemy monitoringu odgrywają ważną rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa, pomagając w przeciwdziałaniu przestępczości i terroryzmowi. Jeden z niedawnych projektów finansowanych przez UE poświęcony był kwestiom utrzymania prywatności w takich systemach.
Zwrot z inwestycji w technologie kontroli i konserwacji w sektorze lotniczym należy do najwyższych w całej gospodarce. Nowe technologie kontroli i samonaprawy będą miały duże znaczenie dla konkurencyjności i bezpieczeństwa.
Badacze z UE pracują nad rozwojem systemów do wykrywania warunków atmosferycznych, które powodują oblodzenie samolotu. Działania obejmują dobór odpowiednich sond, przyrządów i systemów wykrywania, a także ich montaż na statkach powietrznych w celu przeprowadzania lotów testowych.
Naukowcy z UE chcą pomóc we włączeniu całościowego zarządzania bezpieczeństwem (TSM) do ogólnych operacji biznesowych. Dotychczas przygotowano nowe narzędzia komputerowe do zarządzania, mające na celu przyspieszenie tej integracji.
Dzięki połączeniu obrazu wideo dostarczanego przez kamery z danymi pochodzącymi z różnego rodzaju czujników, nowy system powinien umożliwić poprawę bezpieczeństwa ważnych obiektów. W ramach inicjatywy UE opracowano nowoczesną technologię, która pomoże w zapobieganiu aktom wandalizmu i zagrożeniom terrorystycznym, a także umożliwi ograniczenie kosztów i pomoże chronić życie ludzkie.
Naukowcy z różnych krajów świata zebrali wspólnie informacje na temat globalnego zarządzania szkodliwymi chemikaliami i dodatkami oraz opracowali strategie w tym zakresie.
Zespół naukowców z UE stworzył listę wymogów dla nowych technologii zdolnych do ochrony budynków przed zagrożeniami terrorystycznymi. Wyniki uzyskane w scenariuszach symulowanych zagrożeń pozwoliły na opracowanie nowych produktów antyterrorystycznych.
Podjęto wysiłki w celu poprawy odporności na ataki terrorystyczne oraz zwiększenia bezpieczeństwa na stacjach pasażerskich i terminalach poprzez wprowadzenie technologii umożliwiających ocenę ryzyka.
Zagrożenia naturalne i stworzone przez człowieka w Europie wymagają bardziej proaktywnych działań, aby zapewnić spokój i bezpieczeństwo jej mieszkańców.
Działania w zakresie polityki zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony w czasie imprez można ujednolicić poprzez stworzenie "izby" bezpieczeństwa dla takich okazji.
Badacze ocenili jakość i wpływ wykorzystania danych wywiadowczych dotyczących przestępstw w UE. Europa stosuje takie praktyki, lecz wysiłki są fragmentaryczne i nie opierają się na współpracy. Może to prowadzić do naruszenia zasady domniemania niewinności, a takie dane nie są zalecane jako dowód procesowy.
Badania finansowane ze środków UE promują dialog pomiędzy producentami technologii wykrywania funkcjonariuszami organów do walki z terroryzmem, którzy korzystają z tych technologii. Ta inicjatywa umożliwia lepsze dostosowanie działań prowadzonych w ramach walki z terroryzmem do standardów etycznych i poszanowania praw człowieka.
Usługi systemu Copernicus do zastosowań bezpieczeństwa zbliżają się do dojrzałości operacyjnej, ale przejście z fazy przedoperacyjnej do operacyjnej utrudniają niedostateczne postępy w zakresie zarządzania danymi i ich bezpieczeństwa. Jeden z projektów UE zajął się usunięciem tej bariery, tworząc modele skutecznego zarządzania w tym obszarze.
Europejski projekt badawczy był poświęcony przyczynom lawin. Naukowcy mieli nadzieję opracować metodę ich przewidywania.
Wzrost mikroorganizmów w lotniczych zbiornikach paliwa może blokować przepływ paliwa i powodować korozję, wpływając zarówno na bezpieczeństwo, jak i na koszty konserwacji. Nowatorskie powłoki przeciw drobnoustrojom mogą rozwiązać ten problem szybko i skutecznie.
Zachowanie równowagi między bezpieczeństwem i prywatnością w monitoringu wideo wymaga przezwyciężenia kilku problemów. W ramach unijnej inicjatywy stworzono nowy system monitoringu wideo, umożliwiający automatyczne, dokładne i niezawodne uzyskiwanie potrzebnych informacji oraz bezpieczne usuwanie danych, które nie mają znaczenia.
Przybrzeżne niziny są zagrożone procesami wpływającymi na poziom wzniesienia gruntu oraz średni poziom morza. Naukowcy finansowani ze środków UE rozszerzyli europejski program obserwacji ziemi (EO) Copernicus, aby objąć nim moduł łączący względne ruchy obu środowisk w celu oceny ryzyka osiadania gruntu.
Wymogi bezpieczeństwa względem samolotów należą do najbardziej rygorystycznych przepisów tego typu. Zaawansowane techniki monitorowania kondycji konstrukcyjnej (SHM) z wykorzystaniem światłowodów pozwolą zwiększać bezpieczeństwo samolotów przy znacznym ograniczeniu konserwacji i kosztów operacyjnych.
Istniejące czujniki dymu mają kilka wad. Jedna z inicjatyw UE zajęła się opracowaniem nowoczesnych technologii usprawniających wykrywanie pożarów przez takie czujniki.
Naukowcy z UE zbadali zmiany, tożsamość i przywództwo w siłach policyjnych w Europie. Wywiady i ankiety przeprowadzone w 10 krajach wśród ponad 10 000 policjantów, przedstawicieli społeczeństwa i mediów dostarczyły informacji na temat czynników kształtujących efektywność przemian w organizacjach policyjnych. Uczestnicy projektu udokumentowali także studia przypadków i najlepsze praktyki.
Unijny projektu ułatwił przygotowanie usług bezpieczeństwa programu Copernicus do wejścia w fazę operacyjną. Europejscy obywatele skorzystają na ulepszeniu usług wczesnego ostrzegania przed zagrożeniami ze strony przyrody, pomagających w radzeniu sobie z klęskami humanitarnymi i zbrojnymi konfliktami.
Naukowcy z UE tworzą udoskonalone rozwiązania dla systemów monitoringu granic morskich. Projekt unifikuje europejskie systemy krajowe, usprawniając zautomatyzowane wykrywanie podejrzanych lub anomalnych ruchów statków i proponując rozszerzoną detekcję zagrożeń.