WYZNACZANIE TRENDÓW W NAUCE: Chcesz wysłać swoje imię i nazwisko na Księżyc?

NASA chce wysłać zgłoszone przez opinię publiczną imiona i nazwiska w podróż dookoła Księżyca.

Marzysz o locie na Księżyc, ale nie masz na to milionów monet? Nie trać nadziei, nawet jeśli nie stać Cię na bilet na podróż w kosmos.

Jeśli nie Ty, polecieć może Twoje imię i nazwisko. NASA zbiera imiona i nazwiska, które zostaną umieszczone na nośniku pamięci, który w maju lub czerwcu 2022 roku poleci w kosmos w ramach misji Artemis I. „Przygotowujemy się do misji #Artemis I. Lećcie z nami!”, ogłosiła amerykańska agencja kosmiczna na Twitterze.Rejestracja na stronie internetowej Artemis I przebiega szybko, a do tego jest łatwa i darmowa. Po przesłaniu imienia i nazwiska oraz indywidualnego PIN-u NASA stworzy wirtualną kartę pokładową ze szczegółami lotu. Pamiętaj, by mieć pod ręką PIN – dzięki niemu uzyskasz dostęp do swojej „karty pokładowej”. Otrzymasz też kod QR umożliwiający wirtualny udział w przyszłych lotach NASA.

Ale to jeszcze nie wszystko! Zyskasz 1,3 miliona mil (2,1 miliona kilometrów). To całkowita odległość, którą pokona misja Artemis I. Nośnik zawierający wszystkie imiona i nazwiska będzie krążyć wokół Księżyca przez ponad trzy tygodnie.

Pospiesz się! Rejestracja rozpoczęła się na początku marca, a do tej pory NASA otrzymała już ponad milion imion i nazwisk. Nośnik pamięci zostanie umieszczony na pokładzie statku kosmicznego na blisko miesiąc przed startem. Od tego będzie zależeć, jak długo NASA będzie przyjmować zgłoszenia.

„Mamy nadzieję, że w ten sposób wzbudzimy w ludziach ciekawość, przykujemy ich uwagę i zainspirujemy kolejne pokolenie – pokolenie Artemis”, powiedziała CNN rzeczniczka NASA, Kathryn Hambleton. „Od uruchomienia tej akcji minął ponad tydzień i mamy nadzieję, że uda nam się utrzymać jej rozmach, zebrać dużo więcej imion i nazwisk oraz zaangażować ludzi z całego świata, którzy będą nam wirtualnie towarzyszyć”.Według strony internetowej „Artemis I będzie pierwszym, bezzałogowym lotem testowym zespołu złożonego z rakiety nośnej Space Launch System i statku kosmicznego Orion. Test ten utoruje drogę do umieszczenia pierwszej kobiety oraz pierwszej osoby niebiałej na Księżycu!”.

Dalej czytamy: „Misja ta wykaże nasze zaangażowanie oraz możliwości w zakresie załogowej eksploracji Księżyca i reszty kosmosu. Artemis I będzie pierwszą z serii coraz bardziej złożonych misji, które pozwolą zapewnić długoterminową obecność człowieka na Księżycu w nadchodzących dekadach”.

Komunikat prasowy opublikowany przez NASA wyjaśnia, że statek kosmiczny Orion wystartuje „dzięki najpotężniejszej rakiecie na całym świecie, poleci dalej niż jakikolwiek statek kosmiczny zbudowany przez człowieka (…) i pozostanie w przestrzeni kosmicznej dłużej niż jakikolwiek statek przeznaczony dla ludzi pozostawał w kosmosie bez dokowania na stacji kosmicznej. Następnie powróci do domu, a prędkość i temperatura jego wejścia w atmosferę będą wyższe niż podczas wcześniejszych lotów”.

„To misja, która naprawdę pozwoli osiągnąć coś, czego dotąd nie osiągnięto, i odkryć nieznane”, skomentował Mike Sarafin, kierownik misji Artemis I w siedzibie głównej NASA w Waszyngtonie.

Obserwując, jak Wasze imię i nazwisko leci w kosmos, pomyślcie, jakie będziecie kiedyś snuć opowieści.

data ostatniej modyfikacji: 2022-03-18 17:15:01