Podkręcić głośność? Stacje radiowe bliżej słuchaczy

Dzięki europejskiej inicjatywie radio staje się w pełni interaktywne i spersonalizowane za sprawą integracji jego tradycyjnej wersji z mediami cyfrowymi i społecznościowymi.

Jesteś zapalonym miłośnikiem radia i codziennie przed wyjściem do pracy słuchasz swojej ulubionej audycji. Pewnego dnia słyszysz w radiu piosenkę, która Ci się podoba i chcesz poznać jej tytuł oraz nazwisko artysty, ale nie masz czasu, aby to sprawdzić. Wieczorem zaczynasz rozmowę z chatbotem ze stacji radiowej i dowiadujesz się wszystkiego, co interesuje Cię na temat utworu, który można było usłyszeć podczas porannego programu. Chcesz stworzyć spersonalizowaną listę ulubionych audycji na podstawie czasu, który masz do dyspozycji i preferowanych tematów, takich jak sport czy polityka? Korzystając z aplikacji na smartfonie, decydujesz, kiedy chcesz posłuchać treści związanych z interesującymi Cię tematami. Taka automatyzacja interakcji ze słuchaczami jest możliwa dzięki współfinansowanemu ze środków UE projektowi MARCONI, który zbliża do siebie stacje radiowe i ich słuchaczy.

„Projekt MARCONI skupia się na tworzeniu narzędzi dla twórców programów radiowych, które posłużą im do zarządzania nowymi sposobami interakcji z odbiorcami”, mówi Rik Bauwens, główny programista w firmie VRT Innovation, w artykule na stronie czasopisma „Radio World”. Rik Bauwens dodaje: „Oprócz interakcji ważna byłaby dla nas wizualizacja i szeroko rozbudowana automatyzacja”. Projekt MARCONI, koordynowany przez flamandzkiego publicznego nadawcę radiowo-telewizyjnego w Belgii, Vlaamse Radio- en Televisieomroep, wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatyzacji przetwarzania treści i interakcji.

W tym samym artykule podsumowano, w jaki sposób partnerzy projektu MARCONI zaprezentowali w czasie wystawy poświęconej mediom, branży rozrywkowej i technologiom stojące za nim technologie, czyli „różne narzędzia programistyczne zintegrowane na jednym pulpicie, wykorzystujące chatboty i analizę treści oparte na sztucznej inteligencji. Uczestnicy projektu wykazali zaangażowanie w treści słuchaczy, odpowiadając na ich wiadomości, angażując ich do programu radiowego oraz pokazując ich materiały na ekranie po drugiej stronie stoiska”.

Wspieranie interakcji

Biorąc pod uwagę, że coraz więcej audycji radiowych koncentruje się na zaangażowaniu słuchaczy, projektowi MARCONI przyświecają dwa cele opisane na stronie internetowej projektu. „Po pierwsze, słuchacze będą mogli na różne sposoby wchodzić w interakcje z radiem »na żywo« za pośrednictwem preferowanego kanału komunikacji. Po drugie, twórcy radiowi będą mieli zintegrowany pogląd na interakcję z odbiorcami i będą wspierani przez usługi automatyzacji interakcji”. Aby zrealizować tę wizję i ułatwić interakcję między producentami radiowymi a słuchaczami, w ramach projektu zorganizowano niedawno radiowy tydzień hakowania. Według bloga projektu, partnerzy projektu MARCONI dokonali „weryfikacji poprawności projektu, która łączy podsumowanie, aplikację na telefon i czat oraz narzędzia do odtwarzania w zintegrowany system produkcji radiowej”. „Pod koniec tygodnia hakowania przedstawiliśmy weryfikację poprawności projektu dużej grupie producentów i techników radiowych. Nasze kolejne kroki obejmują przygotowanie prototypu do rzeczywistych produkcji radiowych i przetestowanie go w prawdziwym środowisku studyjnym”.

Projekt MARCONI (Multimedia and Augmented Radio Creation: Online, iNteractive, Individual) potrwa do lutego 2020 r. Platforma zachęca również do interaktywnego zaangażowania słuchaczy poprzez ankiety oraz wykorzystywanie szczegółowych informacji na podstawie lokalizacji i innych danych.

Więcej informacji:

strona projektu MARCONI


opublikowano: 2020-06-02
Komentarze
Polityka Prywatności