Trendy w nauce

Jak co roku rozgorzała debata na temat tego, czy bardziej ekologiczne są sztuczne, czy żywe drzewka.
Zbiornik do przechowywania ciekłego wodoru (LH2), opracowany w ramach projektu finansowanego ze środków UE, przeszedł kluczowe testy wibracji i szczelności, co jest ważnym krokiem na drodze do wykonania bezemisyjnego lotu komercyjnego.
W lot ten nie udadzą się żadni ludzie, a zbiór ciekawych przedmiotów – każdy z konkretną misją do spełnienia.
Naukowcy prezentują, w jaki sposób lasery sieciowe mogą emitować światło w kontrolowanych kolorach lub kombinacjach kolorów.
Nowe narzędzie pozwoli na obniżenie kosztów operacyjnych i poprawę wydajności pływających morskich farm wiatrowych.
Widzenie kolorów zależy od interpretacji sygnałów przekazywanych z oczu do mózgu. Neuronaukowiec Tom Baden zajmuje się badaniem postrzegania barw.
Drzemka, kiedy potrzebujemy więcej snu, może mieć wpływ na nasze zdrowie i dobrostan.
Według najnowszych badań krótkie i szybkie ćwiczenia mogą przyczynić się do wydłużenia życia.
W ramach projektu finansowanego ze środków UE naukowcy zewnętrzni mają możliwość korzystania z najwyższej jakości europejskich instalacji do badania trzody chlewnej. Drugie zaproszenie do składania wniosków jest już otwarte.
Zapierające dech w piersiach nowe odkrycia dotyczące raka płuc to sygnał alarmowy świadczący o pilnej potrzebie poprawy jakości powietrza.
Nowe badania sugeruje, że przeklinanie wiąże się z szeregiem nieoczywistych zalet.
Badacze wspierani przez UE badają potencjał zasobów pokarmowych znajdujących się na głębokości do 1000 metrów pod powierzchnią morza, aby ustalić, czy będzie można je wykorzystać w sposób zrównoważony.
Latem 2022 roku w ramach projektu wspieranego ze środków Unii Europejskiej studenci uniwersytetów z całej Europy zostali postawieni przed wyzwaniem poszukiwania nowatorskich zastosowań akceleratorów cząstek oraz sposobów wykorzystania ich możliwości w służbie ochrony środowiska i rozwoju społeczeństwa.
Co może być czynnikiem ograniczającym osiągi i wydajność najnowocześniejszych materiałów wykorzystywanych do produkcji akumulatorów pojazdów elektrycznych? Według wspieranych przez UE naukowców to nieregularny ruch jonów litu.
Naukowcy uważają, że pandemia COVID-19 mogła wpłynąć na kilka spośród naszych cech osobowości.
Badacze odkryli brakującą siłę wyjaśniającą, w jaki sposób krople wody przemieszczają się po różnych powierzchniach. Okazuje się, że jest to kwestia elektrostatyki.
W ramach wspieranej przez UE inicjatywy przeznaczono miliony euro na sfinansowanie blisko 40 projektów mających na celu opracowanie przełomowych technologii.
Dzięki wsparciu finansowanego ze środków Unii Europejskiej zespołu badawczego, prof. Ehud Pines z Izraela udowodnił słuszność swojej teorii dotyczącej poruszania się protonów w wodzie.
Sprawdźcie sami! Nowe badanie pokazuje, że uśmiech – nawet ten sztuczny – ma na nas pozytywny wpływ.
Na czym polega fotopolimeryzacja? Naukowcy połączyli dwie metody monitorowania reakcji chemicznych oparte na technologii magnetycznego rezonansu jądrowego (NMR), aby zbadać ten proces.