Unijny zespół badaczy pracuje nad napędzanym wodorem 19-osobowym samolotem, który pozwoli na zwiększenie liczby połączeń pomiędzy małymi miastami, a także usprawni transport pomiędzy niewielkimi lotniskami i dużymi węzłami komunikacyjnymi.
Już za kilka lat samoloty mogą być produkowane z materiałów kompozytowych pozwalających na magazynowanie energii elektrycznej i dostarczania jej tam, gdzie będzie potrzebna. Czy właśnie ta technologia okaże się kluczem do powstania ekologicznych samolotów? Tak właśnie uważają przedstawiciele konsorcjum projektu SORCERER, którzy skupiają się obecnie na pracy nad kilkoma prototypami.
W Niemczech i Hiszpanii prowadzone są testy inteligentnego systemu rezerwacji stacji ładowania pojazdów elektrycznych, który umożliwia kierowcom rezerwację stanowiska i gwarantuje, że będzie ono dostępne do ich dyspozycji.
W szkockim Aberdeen wprowadzono do eksploatacji pierwszy na świecie piętrowy autobus z napędem wodorowym. Jest to część działań mających na celu promowanie mobilności opartej na wodorze w Europie.
Zapraszamy na drugi odcinek naszego podcastu CORDIScovery, w którym rozmawiamy z naszymi gośćmi na temat przyszłości lotnictwa. A rozmówców mamy znakomitych: trzech naukowców realizujących projekty finansowane ze środków UE i pracujących nad rozwiązaniami, które przyczynią się do transformacji lotnictwa w przemysł bardziej ekologiczny i wydajny oraz mniej uciążliwy dla ludzi. Podcast jest już dostępny do pobrania za darmo z Twojej ulubionej platformy.
Nowy system wykrywania włamań pomoże chronić pojazdy elektryczne przed cyberatakami podczas jazdy.
Firma wspierana przez UE wprowadziła na rynek nowy smar na bazie grafenu, który umożliwia większą kompresję i zmniejsza zużycie części silników samochodów i motocykli.
W ramach finansowanego ze środków Unii Europejskiej projektu powstają wyposażone w szpony roboty inspirowane ptakami, które mogą latać i lądować na obiektach o niewielkiej powierzchni. Opublikowany niedawno film prezentuje niezwykle inspirujące osiągnięcia zespołu.
Nowa technologia laserowa, opracowywana w ramach finansowanego ze środków UE konsorcjum, może sprawić, że urządzenia będą posiadać właściwości samoczyszczące i zapobiegające osadzaniu się na nich wody, zabrudzeń oraz tłuszczu.
Dwie wspierane przez UE holenderskie firmy zbudowały na Morzu Północnym instalację stanowiącą połączenie farmy fotowoltaicznej i farmy wodorostów. To pierwsze przedsięwzięcie umożliwiające wytwarzanie prądu z energii słonecznej i uprawę wodorostów w tym samym miejscu.
Zespół finansowanego ze środków UE projektu umożliwia naukowcom-wolontariuszom zbieranie danych o ruchu ulicznym w ich okolicy. Członkowie zespołu mają nadzieję, że pomoże on lokalnym społecznościom podjąć działania, które ostatecznie umożliwią zmianę lokalnej polityki i wprowadzenie efektywnych rozwiązań w ruchu ulicznym.
Podczas Europejskiego Tygodnia Wodoru dyskutowano o flagowych projektach Unii Europejskiej ukierunkowanych na rozpowszechnianie technologii wodorowych w sektorze transportowym.
Dzięki wsparciu ze strony Unii Europejskiej naukowcy opracowują model symulacyjny na potrzeby łańcucha dostaw żywności i weryfikują aktualną wiedzę na temat łańcuchów dostaw nowej generacji.
Partnerzy finansowanego przez UE projektu zaprezentowali nowo skonstruowany, pełnowymiarowy fragment kadłuba statku wykonany z materiałów kompozytowych umożliwiających obniżenie kosztów energii i eksploatacji.
W przeprowadzonym niedawno teście biopaliw samochód zasilany paliwem na bazie wodorostów osiągnął prędkość 80 km/h.
Finansowana ze środków UE aplikacja na smartfony przyczyni się do powstania nowych usług mobilności i innowacyjnych polityk transportowych.
W ramach unijnego projektu kilka europejskich miast przetestuje hybrydową usługę transportu publicznego, w ramach której pasażerowie będą mogli podróżować nie tylko pojazdami z kierowcą, ale także pojazdami autonomicznymi, poruszającymi się po drogach bez kierowcy.
Naukowcy są w trakcie przeprowadzania testów mających na celu sprawdzenie, czy zamrożony szczeniak znaleziony na Syberii to pies czy wilk.
Odnawialne płynne paliwo transportowe produkowane w nowej fabryce paliw słonecznych w Hiszpanii stanowi klucz do ekologicznej przyszłości lotnictwa.
Elektryczny prom pasażersko-samochodowy zadebiutował rejsem między dwiema wyspami w Danii. Prom przyczyni się do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych (GHG) pochodzących z transportu morskiego.